Tuesday, September 11, 2012

ASI SEMAKIN MERUDUM : kebimbangan yang masih diusahakan

Assalammualaikum

Lama tak update. Entahlah kenapa. Beberapa hari ne macam tak senang duduk. Biasalah. Banyak benda juga yang kena difikirkan. Ujian duniawi semata...

Kemarin saya rasa sedikit stress. Sikit saja, tak banyak. hehe. Mungkin sebab banyak benda nak difikir, dan waktu tu jugalah ada masalah yang datang. Saya juga manusia biasa. Stress perkara biasa. Saya tetap redha dan terima. Mungkin ujian sebagai tarbiah.. Mungkin juga kifarah. Allahualam..
Saya banyak fikir pasal Insyirah juga. Banyak bayangan yang datang bertandang dalam minda saya tiap kali saya turun kerja tinggalkan dia dengan abi untuk dihantar ke taska. Entah macam manalah dia diasuh di sana. Saya hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan dirinya di sana. Mudah-mudahan dia sentiasa dalam lindungan Allah swt. Saya tau, dia juga berat nak berpisah dengan saya setiap hari. Sebab pengasuh dia pernah bagitau waktu saya kol di sana. Dia nak kena peluk erat-erat, baru boleh tidur lena. Itu yang saya buat dengan dia hari-hari. Memang dia rindu saya... :-(

CEPATNYA MASA BERLALU KAN...

Akibat daripada fikiran yang celaru, banyak fikir, kurang memerah lagi sebelum ne.. ASI saya makin merudum. Merudum yang sungguh-sungguh. Ingat tak, saya pernah bercadang nak bagi fresh EBM pada Insyirah? Sebelum saya alami kemeruduman ne, alhamdulillah. Niat saya tercapai. Stok saya tersimpan rapi dan baik. Saya tak kacau pun. Setiap hari bagi fresh EBM. Tapi itu sebelum raya. Dan sekarang... Saya dh mula cari supplement. Malah kena banyak kali buat power pumping. Saya sedang berusaha. Mungkin stress salah satu penyebab utama. Mungkin juga usia Insyirah yang makin dewasa. Entahlah.. Janji saya akan usahakan. InsyaAllah.

Mohon doa daripada ibu yang hebat di luar sana.. Yang juga berjuang bersama-sama saya. Mudah-mudahan nawaitu untuk menyusui anak hingga usia mereka 2 tahun tercapai.. Allahualam.. Amin

KEMERUDUMAN YANG MENDADAK



 

No comments:

Post a Comment

what do you think?