Thursday, September 13, 2012

cerita habis modal.. ehe

Assalammualaikum

Hari ini saya balik kerja. Kemarin ambil cuti sebab bawa Insyirah pegi klinik. Biasalah, timbang berat, sukat tinggi.. Jarum 5 bulan. Kesian Insyirah, menangis juga dia waktu kena jarum nurse. Insyirah anak yang manja. Dulu waktu dia mula-mula keluar dari perut pun terus menangis. Suara dia dulu saya dengar sebelum nampak wajah dia.. hehe.

Walaupun bercuti kemarin saya datang ofis juga. Ada kerja yang perlu saya selesaikan segera, memandangkan bos saya outstation ke Semporna. Makanya saya terpaksa bawa Insyirah pegi ofis kejap. Tak boleh lama. Nanti dia meragam. Ribut satu ofis. Hehe.. Sampai di ofis, Insyirah terus bertukar tangan pada orang lain, malah kawan-kawan saya bawa dia jalan-jalan sana sini. Saya risau juga dia meragam nanti. Tapi sebelum naik ofis saya dah susui dia kenyang-kenyang. Sempat juga dia tidur kejap. Agak lama Insyirah berada di pangkuan orang lain. Saya ambil kesempatan tu untuk selesaikan kerja yang ada. Sambil doa dan selawat.. juga tawaqal, mudah-mudahan Insyirah dalam keadaan baik dan tidak meragam. 

Tepat pada waktunya.. saat kerja saya dah selesai, kawan saya bawa balik dia masuk ofis. Agak mengejutkan dengar cerita diorang. Dia langsung tidak meragam, langsung tak menangis, dan asyik senyum dan ketawa saja. Hahhh..??!! Insyirah ke tu? biar betullll.. hehe Syukurlah kalau macam tu. Waktu dia balik pada tangan saya pun dia masih ketawa bila kena acah dengan orang lain. Keadaan dia agak baik. Alhamdulillah..

Tapi saya risau dalam perjalanan nanti, sebab lepas menyusu tadi, dia tidur tak lama. Mesti dia akan meradang bila nak tidur balik. Dan jangkaan saya betul. Di kereta, saat separuh jalan dia merengek yang akhirnya dia meradang bila saya tak peduli. Saya terpaksa berhenti di tepi jalan. Menyusukan dia kenyang-kenyang sampai dia tidur lena. Dan Alhamdulilah.. Akhirnya perjalanan jadi mudah bila dia mampu tidur nyenyak..

Haihhh Insyirah.. Manja sungguh dia. Tapi bagi saya tak susah sebenarnya nak serasikan diri dengan Insyirah.. Cuma saya terfikir bila dia di taska.. keadaannya.. Orang lain, boleh ke sabar?! huhu.. Mudah-mudahan..

No comments:

Post a Comment

what do you think?