Friday, September 28, 2012

BREASTPUMP TERBAIK PILIHAN

Assalammualaikum

Breastpump terbaik pilihan saya dah sampai.. *wink~~
Alhamdulillah.. hanya sebagai alat bantuan untuk memudahkan usaha dan niat. 
Selepas buat research. Pertimbangkan buruk baik + harga.. Akhirnya ini yang menjadi pilihan hati...




SPECTRA DEW 300 ELECTRIC BREASTPUMP

Kenapa saya pilih ne? Em, kalau ikut research, fungsinya lebih kurang sama saja dengan Spectra 3. Cuma suction strenght dia lagi high berbanding spectra 3. Kan mula-mula niat nak try spectra 3. Tambah lagi Spectra ne boleh guna double pump. Cuma breastshield set kena beli asing. Tapi saya beli di littlewhiz. Ambil pakaej. Kena lagi on sale. Dah buat survei. Kira murah sikitla.

Spectra ne jenama BP kedua terbagus after Medela. Didatangkan dari Korea. Memandangkan harganya jauh lagi murah berbanding Medela, saya pun prefer nak pakai Spectra. Jadi buatlah kajian untuk semua jenis BP spectra. Terrrjatuh cintunla dengan Spectra DEW 300 ne.





Yang ne mesti ada. Filter dia untuk elak backflow. Alhamdulillah, setakat ne bila guna oke je. Senang nak buat power pumping. Aiceh!




Boleh set had kelajuan. Ikut keselesaan masing-masing. Kalau saya, sedang-sedang je. Tak kuat dan tak slow sangat. Cute kan, kaler pink. Actually biru pun ada. Tapi saya prefer pink. Gurly shangat!

Cuma, motor dia berat sikit. Lagi berat dari Spectra 3. Tapi tak lah jauh beza cuma 0.2 kg je beza. Then, tiada battery. Kena sentiasa ada soket. Tapi kalau nak pam di kereta boleh guna car adapter. 

Setelah 6 bulan pakai manual. Teringin nak rehat-rehat. Nak mudah sikit. Apa salahnya. Masih dalam bajet saya. Harganya masih < RM500.OO... tak caya? pi terjah kat littlewhiz.
.

Oke.. ne je lah, saya lapar..
Daaa.. c u!

No comments:

Post a Comment

what do you think?