Thursday, September 20, 2012

breastpump terbaik

Assalammualaikum

Tengah google2 nak cari elektrik breastpump. Bukan apa, saja nak cari benda yang memudahkan andai ada rezki lebih. InsyaAllah ianya berbaloi dan dapat membantu saya nanti. Selama 6 bulan menyusui dan mengepam saya hanya ada Medela Harmony manual breastpump.. Biarpun 'hanya', tapi benda berharga tu la yang bantu saya selama lebih 6 bulan ne mengumpul susu dan stok2 saya yang dah beribu-ribu oz untuk Insyirah..

Brestpump paling berjasa
Saya berkira nak cari electric breastpump untuk kegunaan saya di ofis. Sebab kadang-kadang saya ambil masa yang lama nak pump. Nak kosongkan betul saya ambil masa lebih dari 20 minit. Kadang-kadang susah juga bila banyak keja. Tambah lagi ada hal-hal penting kan. Tak senang duduk jadinya bila kena pump lama-lama di surau. 

Kalau ikutkan kemahuan hati.. nak saja saya beli Medela Freestyle tu, bole pump sambil buat kerja. Cewah! Besar sangat angan-angan saya. Harga nya pun besar jugak tuh! hehe. Tapi tak salah kalau nak kan.. Makanya akan diusahakan.. InsyaAllah. Sekarang ne, menge'pump' dah jadi salah satu aktiviti seharian yang wajib saya laksanakan. Jadi, masa pun saya kena cari jugak. Nak bahagikan sedikit untuk sediakan keperluan anak. 

Yang menjadi Idaman.. ~~wink*


Em, masih fikir dan fikir lagi nak pakai breastpump jenama apa. Untuk masa ne, saya cuma nak cari harga RM500.00 ke bawah dulu. Sebab bulan ne banyak sangat nak pakai duit. Tu pun kena consider juga. Tapi macam saya jatuh cinta la pulak dengan spectra 3 tu. Kebetualn search di google, ramai yang cakap best dan bagus. Iye ke? huhu.. 

Saya tengok juga berdasarkan pengalaman pengguna. Ada yang cakap spectra 3 ne senyap, then tahan lasak, hisapan mimik bayi. Bole guna secara single or double juga. Tu yang rasa macam nak tu. Cuma kalau nak guna double kena beli breastshield n filter lain-lain.. Ok lah tu. Tapi ada juga kekurangannya. Contohnya berat dan besar sikit. Kalau nak bawa trouble memang susah. Ala biasalah. Mesti ada pra n kont. Tak pe lah. Ceh, macam confirm nak beli ja bunyinya kan.. hehe. 
Macam nak try yang ne..
Emm.. Masih dalam proses buat pilihan. InsyaAllah, moga tuhan mudahkan lagi usaha ini. Harap dapat yang bagus dan berbaloi..

Breastpump ne sebenarnya bukan benda wajib pun untuk breastfeeding. Sekadar memudahkan kita. Breastpump tak kan dapat lawan kelebihan direct feeding, atau kalau ada yang memilih untuk meemrah dengan tangan lagi bagus. Cuma bila ada rezeki lebih, kena lagi banyak benda nak buat, nak bagi2 masa untuk itu dan ini.. apa salahnya, bali breastpump. At least mudah juga. Tak lah jenuh memerah asyik tunduk je kan.. Dulu masa mula2 pantang pun saya guna tangan jugak. Tapi saya tau saya tak mampu bertahan hanya memerah dengan menggunakan tangan semata-mata. Kena ada bantuan teknologi juga. hehe. Korban cket wang untuk usaha bertahun, InsyaAllah.. Dan yang penting niat suci menysukan kerana Allah swt. Hah, tengok, Allah pun mudahkan kita ibu2 bekerja yang bagi full bf sebenarnya. Sebab dia kurniakan manusia aqal, untuk cipta breastpump segala.. Berbaloi jugak kan..

Dan sekarang ne, dalam usaha memanfaatkan anugerah dan nikmat.. Moga dimudahkan. Ibu-ibu, Doakan saya ya..

Wassalam

No comments:

Post a Comment

what do you think?