Tuesday, September 18, 2012

Menjadi yang terbaik dihati MEREKA untuk mencapai redhaNYA...

Assalammualaikum

Apa akan kamu lakukan bila kamu rasa nak marah orang..
Apa pula yang akan kamu buat bila sudah mula rasa benci sangat dengan seseorang..
Apa yang kamu rasa bila orang yang kamu sayangi melukakan hati kamu..
Atau bila, kamu merasa kurang dihargai oleh orang yang kamu sayang.. atau mungkin ada situasi lain yang membuatkan kamu makan hati...

Ingatlah perkara yang membahagiakan saat kamu merasakan ingin memarahi seseorang.. (Ingat tuhan!)
Kenanglah kebaikan orang sebelum buat keputusan untuk membencinya..
Ingatlah, orang yang kita sayang juga manusia biasa.. Macam kita juga selalu buat kesilapan yang tidak disengajakan..
Fikirkanlah dahulu sebabnya mengapa kita mudah merasa tidak dihargai oleh orang yang kita sayangi..

Kenapa pula macam lain saja entri yang baru nak di update nih.. hehe Bukan emotional k.. Saja je nak ubah mood semua.. huhu

Saya selalu berfikir jalan terbaik bagaimana mahu menjadi..
Isteri yang solehah..
Ibu yang penyayang..
Anak yang taat..
Menantu yang bertimbang rasa..
Kawan yang membahagiakan..
Adik/ kakak yang disayangi..

Pendek kata, saya ingin jadi BAIK untuk semua insan yang saya sayang. Untuk semua makhluk disekeliling saya. Tapi saya juga insan biasa. Mudah melakukan kesilapan. Ada waktu saya jadi penat. Tapi saya tak boleh hentikan usaha saya.. usaha untuk menjadi yang terbaik dihati mereka untuk mencapai redha-NYA..

Tuhan.. Mudahkanlah langkah saya..
Pelihara sentiasa hati ini, lidah ini dan akal ini agar terus merasa, bercakap dan memikir yang baik-baik belaka...

Entah apa sudah saya melalut ne ya.. Saya yakin ada diantara kamu yang pernah memikirkan ini semua... Biarlah, saya yakin Allah swt itu lebih dekat dengan saya.. lebih dekat daripada urat dan nadi saya!!!

Tawaqqaltu a'lallah...(",)



No comments:

Post a Comment

what do you think?