Monday, March 4, 2013

damailah di SANA duhai wira negara..

Assalammualaikum

Sayu hati bila menyaksikan jenazah Allahyarham/ mendiang anggota pasukan keselamatan negara yang berjuang mempertahankan tanah air diusung dan dihantar ke kampung halaman masing-masing. Lebih menyedihkan bila tengok anak isteri mereka yang masih belum dapat terima pemergian ahli keluarga tercinta. Subhanallah.. saya tak dapat bayangkan seandainya saya berada ditempat mereka.. Allah berkatilah kehidupan mereka sekeluarga..

ISU PENCEROBOHAN KETENTERAAN SULU SELATAN FILIPINA DI LAHAD DATU..
Saya tak berani komen banyak tentang isu ne. Saya orang Sabah yang duduk di Sabah. Sebenarnya saya sendiri tidak menyangka kes ceroboh rakyat filipina ne akan diselesaikan dengan pertumpahan darah walau kerajaan kita dah sedaya upaya nak elak semua tu kan.. Sesungguhnya perancangan Allah swt itu jauh lebih hebat. 

Entahlah.. Walau kedudukan daerah saya jauh berbatu-batu dari Daerah Lahad Datu dan Semporna, tapi saya turut rasa risau dan gementar. Saya juga ada keluarga ipar, biras dan kawan-kawan yang tinggal di sana. Lebih-lebih lagi, pakcik saya turut bertugas sebagai anggota pasukan keselamatan di Lahad Datu. Sekarang, saya... insan kerdil yang tidak punya kudrat perwira... Manusia lemah yang tidak mampu ke medan perang..hanya mampu berdoa.. berhajat.. berqunut nazhilah...

Ya Allah..
Lindungi hamba-hambaMU yang sedang berjuang..
Peliharalah negeri dan negara kami...

Banyak spekulasi.. atau cakap-cakap belakang yang mengatakan hal pertempuran yang melibatkan keselamatan awam ini berkaitan dengan politik... ALLAHUALAM..
Ini lagi saya tak berani sentuh dan komen.. Semua tu Allah saja yang tahu... Walaupun, sebenarnya, kita sebagai khalifah di bumi Allah ini PERLU ambil tahu... Emmmm.. susah kan nak bongkar hal sebenar di zaman FITNAH ne...
Lebih menyedihkan, yang berperang ne sesama islam.. Allahuakbar..

Apapun, buat masa ini... BERDOALAH... BERHAJATLAH... Moga Allah mendengar doa dan hajat kita..

Bismillahillazi La Ya dhurru Ma'smihi shaiu'm fil Ardhi.. Wala fissama'i Wahuassami'ul a'lim....

No comments:

Post a Comment

what do you think?