Sunday, March 10, 2013

sakit lagi..

Assalammualaikum

Minggu lalu saya ambil 3 hari cuti dan sehari MC.. 
Saya tak larat bangun dari tempat tidur pun. Macam-macam dirasa. Sakit kepala, gastrik, yang akhirnya buat saya muntah tak berenti juga. Mujur saya fikir saya kena jaga anak dara nan sorang. Jadi susah macam mana pun saya gagahkan juga diri bangun, dan urus Insyirah. Walaupun saya mengalami sakit yang agak...agak teruk, huhu... Makan minum dan menyusu Insyirah saya tak abaikan. 

Abi Insyirah pun sangatlah baik hati. Hehe. Abi bawa saya ke klinik. Alhamdulillah, doktor bagi sijil cuti sakit. Ada juga nak dibawa ke ofis hari ne. Bos pun faham. 

Minggu lalu memang tak menang tangan dan badan. Bukan senang dalam keadaan yang sakit, saya kena urus anak kecil lagi. Nasib baik abi Insyirah, ringan tulang dan suka bantu. Bila dia dah balik, tengok saya tak larat, dia akan ambil alih urus Insyirah. Seminggu lalu juga saya kat Papar. Emmm... waktu2 kita sakit, memang selesa sangat di ruma mama. Mama tak bagi pegang periuk pun. Masak sikit-sikit okela. Syukur saya dikurniakan keluarga besar yang memahami dan benar-benar sayang saya. 

Kadang-kadang, saya jadi tak kuat. Bila tengok Insyirah air mata saya jatuh. Kesian Insyirah. Tapi Abinya bagi saya kekuatan semula. Dia cakap, sakit kan ujian. Cuba cari hikmahnya. Lebih-lebih lagi, anugerah dan hikmah yang dah kita nampak tu lebih membahagiakan. Sabarlah... Bila tak larat, saya tak mampu layan  Insyirah main. Budak tu dah makin besar, dah pandai bawa kita main. Insyirah dah boleh sebut 'Allah'... Makin lantang panggil saya mama.. walaupun saya ajar dia sebut UMMI.. dia tetap sebut mamma... Mungkin maksudnya ummi, tapi sebutannya ke mama.. hehe apa-apalah..

Insyirah kalau dah lapar, pandai dah minta makanan. Dia makan tak berenti.. huhu.. Takut nanti jadi macam badan giant pula.. Eee.. Nau'dhubillah.. hehe

Besar dah Insyirah. Perangai pun makin comel.. Duduk pun tak pandai diam. Dia mula manja sangat dengan abinya. Klau tengah dipangkuan saya, nampak abi lalu, dia akan menangis minta diambil. Kesian abi. Mungkin sebab abi suka bawa dia jalan... Abi rajin ajar Insyirah melukis, menulis... mengira... 

Ya Allah, mudah-mudahan Insyirah menjadai anak yang solehah, dan hamba Allah yang bertaqwa...  (",)


Sekadar berkongsi rasa...huhu

No comments:

Post a Comment

what do you think?