Wednesday, March 20, 2013

husnuzhon...

Assalammualaikum

Saya cuma mau sentiasa merasa bahagia pada saat-saat ini... In shaa Allah... Moga Allah beri kesempatan... Walau saya tau, kita tidak akan pernah lari daripada ujian dan dugaan.. Allah maha adil. Tak mengapa, saya tau bila Allah uji, pasti dia sediakan hikmah yang jauh lebih hebat... Saya percaya pada hikmah Allah.. Saya yakin seyakinnya.. Allah tidak akan pernah menzalimi hamba-hambaNYA..

Dalam keadaan kita yang dikira cukup baik, baru nak berbahagia.. baru nak tenang, tiba-tiba jadi satu perkara yang kita tak pernah jangka akan berlaku walau sedetik pun... MasyaAllah, waktu tu tiada tempat lain untuk saya mengadu, pastinya menangis berdoa pada Allah agar pulihkan hati saya supaya sabar, bersangka baik, berlapang dada.. kuat dan redha. 

Saya tau Allah akan sentiasa ada disisi saya... Moga Allah terus pelihara saya.. lidah saya, hati saya dan aqal saya..daripada perkara yang tidak baik...

Kadang-kadang ada rasa macam nak menangis.. Mujur, saya dikurniakan teman hidup yang sentiasa memahami, yang sentiasa bersama-sama saya ketika keadaan saya begini... 

Allahuakbar... berilah aku kekuatan untuk terus kuat, sabar dan redha...

Sekadar luahan insan biasa...

No comments:

Post a Comment

what do you think?