Friday, March 22, 2013

Setahun Penyusuan Buatmu Insyirah...

Assalammualaikum

Wah! Insyirah dah berusia setahun 3 hari... Ada setahun lagi nak menyusukan dia.. Alhamdulillah.. Allah masih bagi peluang, walau dalam keadaan umi yang tidak sesihat sebelum ini pada waktu sekarang.. Moga Allah mudahkan..

Syukur, segalanya berjalan dengan baik, walau dia dah mula diberi supplement. Insyirah makin sihat atas izin Allah swt. Makin kuat makan pulak tu. Hehe.. Dah banyak yang dia belajar. Dah boleh sebut "Allah".. Bestnya.. Insyirah dah makin beremosi juga. Pandai dah merajuk dengan umi. Bila dia merajuk dengan umi dia akan cari abi. Then, kalau umi nak angkat, dia tak nak da.. Nakal Insyirah ne. Kalau jumpa kakak Qisya pula macam 10 hari tak jumpa.. Diorang makin akrab. Walau kadang-kadang pandai gaduh juga.. Hehe. Biasalah budak-budak kan..

Mudah-mudahan Insyirah membesar dengan sihat. Menjadi anak yang baik, muslimah yang solehah, hamba yang bertaqwa, beriman pada Allah dan rasul-NYA.. Jadi anak yang cerdik pintar, dan paling penting bercita-cita untuk masuk syurga Allah.. 

Selagi umi kuat dan diizinkan Allah.. umi akan teruskan penyusuan.. Moga memberi manfaat untuk anak-anak umi... 

Dan... siapa sangka, Insyirah akan dapat adik awal oktober nanti.. InsyaAllah..
Moga Insyirah juga akan jadi kakak yang baik... 

Ya Allah, perkenankanlah... (",)

No comments:

Post a Comment

what do you think?