Wednesday, December 26, 2012

mengepam juga perlu kreatif!

Assalammualaikum

Bukan buat kerja saja perlu kreatif tau.. waktu mengepam pun bole kita aplikasikan kekreatifan yang ada.. Chewah! Kadang-kadang sesetengah keadaan mendesak kita untuk buat perkara yang agak berlainan daripada biasa kan? Hihi..

Contohnya, semalam sebab gadget mengepam tak lengkap saya terpaksalah campur baurkan gadget yang ada untuk jadikan ia lengkap. Jadi saya tak perlu penat memerah guna teknik marmet. Malas le tu! hehe..

Sebenarnya saya terlupa bawa balik satu breastshield spectra saya. Entah kelam kabut kut nak balik kemarin lepas basuh breastshield tu boleh pula saya letak dalam drawer tapi yang satu lagi saya letak siap2 dalam dryer beg. Cuai betul. Kemarin hari sibuk sedunia kut. Tengah orang ramai ambil cuti saya sibuk nak bawa berpuluh perjanjian untuk setem duti. Dah la di lhdn ambil masa lama. Bukan apa.. ada satu makcik tu.. ahh tak yah cerita la buat sakit ati lagi nanti.. hihi

Ok pasal breastshield tadi kan.. haa.. tula tertinggal satu kat ofis. Macam mana nak pam diruma malam nanti.. Mungkin terpaksa guna single je la.. Bila sampai ruma, macam biasa saya susukan Insyirah dulu. Then, yang satu lagi kena pam jugak kan. Tak pe. Guna single pun ok. Tiba2 teringat pulak manual BP Medela saya..

Saya guna la kedua2nya. Yang satu guna spectra secara auto dan sebelah lagi mengerah usaha pakai medela harmony.. Manual pun tak pe.. yang penting dua2 ter' stimulate.. Yeah.. bole rangsang penghasilan air susu lagi.. kan..?

Selain tu, baru terperasan semalam juga.. Rupanya valve spectra tu bole muat pakai kat medela harmony dan begitula sebaliknya.. Bagus kan.. hihi bolela main tukar2..

Okela thank u for reading this entry yang without pic.. Tak terfikir nak ambil pic semalam.. hik..

Salam sayang..

No comments:

Post a Comment

what do you think?