Thursday, June 13, 2013

Day Three - Vacation

Assalammualaikum


Hari ketiga (ahad, 9 Jun 2013)

Day three is our big mission... Hari ini adalah hari persandingan aunty Noni Insyirah. So, kami semua bersiap-siap lepas subuh lagi. Saya mandikan Insyirah seawal jam 7.30 pagi, sebab dia bangun saja sudah membuang tuttt..hehe.

Lepas dah siap mandi, iron baju.. abi Insyirah tapaukan makanan. Saya tak jamin nak bawa Insyirah makan di kedai, nanti dari pakai baju cantik habis kotor dek ikut cara dia makan. Insyirah sekarang sudah pandai nak makan sendiri. Sudu mesti nak pegang sendiri, emmm..



Sekitar jam 10.30 am macam tu, kami pun bertolak, Abg Yamin, kawan abi yang tinggal di KL yang bawa kami.. Baik tau dia, sanggup spend time bawa kami jalan-jalan. Dalam jam 11.30, dah sampai.. Alhamdulillah, waktu tu tetamu belum ramai sangat, sebab majlis baru saja bermula.. Syukurlah, kami antara yang terawal sebab kami kan keluarga pengantin sebelah perempuan.. Nasib baik tak datang lambat kan..




Cantik sangat Aunty Noni Insyirah ne.. Natural Beauty gitu. Eheh! Mekap ka, tak mekap ka tetap nampak cun. Untung abang petronas dia tu hihi..

Alhamdulillah.. majlis Aunty Noni Insyirah berjalan lancar...
Kami bersurai dari majlis dalam jam 1.30pm.. Sempat singgah di Masjid Shah Alam, dan terus ke KLCC. Keluarga mertua saya teringin nak masuk dalam Aquaria tu. Merasa jugalah masuk ke sana, diberi peluang menikmati keindahan ciptaan Allah dalam bangunan tu, dalam keadaan diri saya tanpa senyuman..

Ya... Waktu tu saya dah tak mampu nak senyum. Sayu rasa dihati.. Berat ujian yang dirasa namun saya gagahi jua diri.. Perlu senyum, perlu kuat!! Biarlah hanya pada Allah swt saja saya serahkan segalanya selain tidak berhenti berzikir dan berdoa padaNYA...



Dia excited bila kena lepas. Semua benda dia mau tengok. Saya yang risau mau mengejar. Huhu. Time ne semua macam jakun haha.... Risau juga kalau tak dapat nak tumpukan pada Insyirah. Karang lari entah ke mana... Nau'zubillah..





Si anak kecil yang belum mengerti apa-apa tersenyum riang. Dia memang happy. Excited masuk Aquaria tu. Semua ikan yang bergerak dia tunjuk. Bagus perangai dia... huhu


*******   ***   *******

~ Waktu turun dari kereta, nak masuk ke dewan MBSB tu (Dewan Dahlia), saya tergerak hati nak buka henpon, saja tengok kalau-kalau ada mesej atau miskol. Dalam kereta saya tak dengar da.. Bila on light, ada satu mesej yang tertera nama 'Kak Eta' (kakak saya nombor dua). Saya fikir mungkin ada barang yang dia nak kirim, berikutan untuk majlis walimahnya bulan november nanti, sebab sebelum jalan haritu pun banyak yang kami bincang nak beli itu ini sebagai persiapan... 
Tapi saya silap. Mesej yang sebenarnya, buat seluruh badan saya sejuk kaku, terasa wajah saya keras tak mampu nak senyum... Allahuakbar.. ~

"Salam, ...., nenek nazak sekarang... kamu doakan semoga Allah permudahkan urusannya dan ringankan sakitnya"

Pandangan saya menjadi kabur, mata saya terasa panas dek menahan takungan air dihujung kelopak mata.. 
- Allah maha penentu segala takdir -

No comments:

Post a Comment

what do you think?