Thursday, May 2, 2013

new breath.. come to me!!


Assalammualaikum

Degupan jantung yang dipinjamkan tuhan hanya untuk melakukan ibadat padaNYA... Tunduk pada yang ESA.. Beriman hanya pada Allah swt..

Meminjam kata-kata TGNA.. 
Betul.. Kehidupan di dunia yang dipinjam kan Allah hanya untuk mengumpul amalan.. bersedia untuk kembali pada jalan NYA..
Sudah pasti DIA akan uji kita.. iman kita..Sentiasa.. itu JANJINYA!!

Allah, berikanku kekuatan untuk menghadapi segala macam ujian...

Bantu aku untuk menjadi lebih baik..
Bantu aku untuk mengukuhkan tiang imanku...
Bantu aku untuk kembali ke jalanMU..
Bantu aku untuk meningkatkan kualiti ibadatku...

Allahuakbar...

Aku ingin jadi hamba yang beriman dan bertaqwa hanya padaMU..
Aku ingin menjadi anak yang taat..
Aku ingin menjadi isteri yang solehah..
Aku ingin menjadi ibu yang mithali...
Aku ingin menjadi kakak, adik dan saudara yang disayangi..
aku ingin menjadi menantu yang diingati...
Aku ingin menjadi sahabat yang disenangi..

Aku mahu menjadi pemilik peribadi dan akhlak yang bernilai tinggi...
Aku mahu darah muslimah sejatiku mengalir ke dalam tubuh zuriat-zuriat suamiku...

Tidak akan aku mampu menjadi yang baik-baik tanpa redhaMU ya RABB..
Tidak akan aku mampu menjadi yang ku mahu tanpa usahaku sendiri...

Berikanku nafas baru... 
Allah bantu aku.. 


No comments:

Post a Comment

what do you think?