Tuesday, May 7, 2013

Dia semakin mengerti...

Tau tak apa yang sebenarnya insyirah buat dalam gambar ne?
Em... Dialognya lebih kurang macam ne..

Insyirah : (ambil breast pump dan storage bottle sambil pandang mata saya dalam2)

Saya : kenapa sayang?

Insyirah : (hulur breast pump kat saya)

Mula2 saya tak faham... Saya ingat dia saja2 nak main atau saja2 nak bagi kat saya sebab suda terbiasa nampak saya mengepam kan..

Tapi bila saya tak peduli dia mula merengek... Menangis macam nak menyusu pula... Dalam masa yang sama, dia masih berkeras bagi saya breast pump dan botol tu..

Jadual mengepam saya... Balik keja memang saya akan breastfeed insyirah direct sambil pump yg satu lg... Saya buat tandem pumping.. Tapi petang tadi saya belum buat tandem pumping bersama insyirah lg.... Sehinggalah dia bagi saya dua benda tu...

Allahuakbar..
Baru saya perasan... Insyirah rupanya mengingatkan saya pada jadual harian saya yg sengaja saya lupakan..

Kiranya dia nak cakap macam ne..

"ummi, iyah belum menyusu lagi..dan ummi pun belum pump lagi"...

Emmm... Besar da insyirah saya... Jadual harian saya juga dia dah hafal.. Saya terfikir... Kalau perkara seperti ini pun dia sudah boleh ingat... Malah pergerakan solat pun dia sudah boleh ikut.. Macam mana pula dengan perkataan dalam setiap perbualan saya seharian... Bagaimana pula dengan tingkahlaku saya pada setiap waktu yg dia boleh nampak... Pasti akan dia ingat dan ikut..

Maka saya kena sentiasa mengingatkan diri bahawa anak kita mencerminkan diri kita.. Pendidikan awal mereka bermula daripada ibu bapa..

Saya akan cuba jadi yg terbaik untuk anak anak saya...
InsyaAllah..

p/s teruja dengan apa yg dia buat baru tadi.. "she remind me to bf her and do pumping as usual"... So sweet!!!!! :-D

No comments:

Post a Comment

what do you think?