Wednesday, May 22, 2013

Alhamdulillah..

Assalammualaikum

Alhamdulillah, curi sedikit masa sebelum pulang... Hari ne banyak keja dapat disiapkan.. Sebelum nak cuti panjang nanti.. 
Insyirah dah tunggu... Nak dapat direct bf.. Makin manja dia sekarang, Sudah tau waktu skin to skin dengan ummi.. hehe Siap bagi pump lg suruh ummi buat tandem pumping.. 

Setiap hari yang kita lalui penuh hikmah.. Abi Insyirah selalu ingatkan saya agar jangan kuat sangat mengeluh.. Gantikan keluhan dengan istighfar..istighfar.. dan istighfar.. Mungkin dia faham sangat dengan saya.. Syukur dia selalu positifkan minda saya...

Hari ini, banyak juga pengajaran yang saya dapat..
Mula-mula kes syak wasangka saya pada seorang pemuda yang mungkin sangat baik hati tapi boleh pula saya sangkakan pencuri.. Subhanallah.. berdosanya saya, kesian dia.. kalau lah dia tahu ada orang berfikiran begitu pada dia sedangkan dia tidak berniat langsung.. InsyaAllah, saya cuba positifkan hati dan minda agar tidak terburu-buru dalam bersangka-sangka..

Di pejabat, saya mengalami sedikit kesukaran komunikasi dalam usaha untuk menyiapkan satu "projek".. huhu perkara biasa.. Manusia, rambutnya sama hitam, namun hatinya lain-lain, pemikiran juga lain-lain.. Kadang-kadang kita rasa idea dan pemikiran kita lah yang paling rasional.. Semua kena ikut! Kuasa Allah yang menjadikan banyak aqal, dan aqal manusia itulah yang paling bijak.. Daripada saya memikirkan tentang buruknya sifat orang lain, baik saya muhasabah diri.. Belajar menerima dan berlapang dada.. Pasti ada hikmahnya.. Allah maha adil. Ilmu Allah luas, maka Allah ingin mentarbiah saya akan kerdilnya diri ini, menyedarkan saya betapa ciputnya ilmu yang sebesar kuman, sehalus zarah cuma ... Namun, itu saja boleh buat manusia bongkak dan berlagak.. Allahuakbar
Astaghfirullahaladzimmm... Moga Allah sentiasa pelihara hati saya...
Moga menjadi iktibar buat kita bersama..

~Nota buat hati~

Baiqlah! Masa untuk turn off computer, Jauhnya 4.30 itu meninggalkan saya.. Ooo.. Insyirah pasti tunggu saya... 

Salam kasih
Ummu Insyirah

No comments:

Post a Comment

what do you think?