Wednesday, November 21, 2012

the life

Assalammualaikum

Kemarin saya bangun seawal jam 3 Pagi. Prepare apa yg patut. Act, saya ada program di Kuala Penyu. So kena turun awal. Ada majlis bersama rakyat dengan Timabalan PM. Majlis mula jam 8.30, tapi saya yakin mustahil akan mula ikut seperti yang dirancang. Biasalh, nak sambut VIP ne tak pernah ikut masa yg ditetapkan. Sebab saya berpengalaman jadi tukang sambut tetamu sejak sekolah sampailah dah keja ne. Hehe. 

Apapun, kami kena ikut perancangan juga. Saya kena ready di ofis sebelum jam 6 pagi sebab perjalanan dari kk ke kuala penyu makan masa hampir 2jam. Jadi dari awal lg saya minta izin abi Insyirah untuk stay kk saja sejak hari selasa untuk pastikan kami tak lambat nanti. Mana tau tuhan nak uji saya. Baju yang saya kena pakai ke kuala penyu tertinggal di papar. Saya baru sedar malam sebelum nak jalan. Tak kan nak balik papar ambil kan. Nak tidur papar pun kena bawa insyirah jalan malam2 kesian pula dia. Jadi kami terpaksa balik ke papar awal subuh dan minta rombongan singgahkan saya di papar saja. Nak pegi kuala penyu kan lalu papar juga. Jam 5 pagi lagi kami dah berangkat ke papar. 

Sampai di kuala penyu macam biasalah sampai dalam jam 8 suku, berpanas dan berpeluh tunggu menteri dalam jam 10 ++.. huh! Minggu lalu pun macam ne jugak dalam majlis HPPNS. Sampai tempat majlis perasmian sebelum jam 6 pagi. Menteri sampai jam 10.30. Majlis suppost to be start jam 9.00am. Untuk Majlis penutupan pula saya dan kawan2 sampai dalam jam 2pm.. Menteri sampai jam 4pm.. Majlis sepatutnya start jam3pm. Adatlah kan bagi penghormatan dan sejuta kelebihan untuk VVIP ne.. 
 
Baju itu sungguh cantik kan?
malangnya kami tetap berpanas, dan bermandi peluh dan rela ditolak kehujung demi insan yang menjadi keutamaan negara..
Kami redha..hehe
 

Kemarin saya dan kawan-kawan banyak berjalan kaki ke sana kemari. Kena kuatkan hati jugak. Majlis selesai dalam tengahari. Jam 3 pm saya dah sampai rumah di papar. Lepas memerah saja saya terus ambil Insyirah dalam jam 4. Insyirah biasalah, nampak umi saja nak mengempeng. Bila dia dah tidur, saya pegi dapur sekejap. Nak minum air. Saya niat nak rehat kejap sebab mengantuk sangat. Belum sempat saya teguk air dah dengar suara si kecil saya menangis. Rupanya dia kejar saya. Dah keluar dari bilik pun dia. Kesiannya...
Dan.. macam biasalah dia tak nak berlepas da.. kena tunggu mood baik.. tak lama lepas tu abi insyirah pulang keja..
Next.. kena siap sedia balik kk pulak..
pendek cerita.. saya tiada kesempatan nak rehat da.. penat dan mengantuk.. nasib baik dapat tido di kereta waktu otw nak balik kk.. huhu..

Macam tu lah life kan.. sibuk.. penat.. macam-macam hal dunia kita kerjakan.. Padahal dunia ne lah tabung akhirat kita.. nak cukupkan amalan sebagai simpanan ke akhirat nanti.. 
Teringat nasib anak-anak dan saudara seislam di bumi palestin.. ngeri tengok dan baca berita diorang.. Subhanallah.. hancurkanlah zionis laknatullah, pelihara dan lindungilah saudara kami di palestin Ya Rabb.. PRAY FOR GAZA..

Sekian.. (",)


sudah beberapa hari,
dia asyik kena tinggal awal subuh
kesian..
 

No comments:

Post a Comment

what do you think?