Friday, November 30, 2012

1st december

Assalammualaikum


Dah dekat jam 11 am.. Anak dara saya tengah tido. Abinya pun join rehat sekali. Semalam plan nak bersihkan rumah sebersih2nya. Hehe. Nak start dapur dan toilet dulu.. Niat nak mula lepas subuh. Mana tau anak dara saya bangun lebih awal dari saya. Macam nak kejutkan saya solat subuh saja. Insyirah ne, tau2 saja umi ada benda nak settlekan sebeum dia bangun. Jadi pandai dia bangun sebelum uminya. 

Lepas subuh, nenek ambil Insyirah. Biarlah dia di bawah dengan bucu. Ble saya keja sikit2. Abi cakap tak payah masak breakfast sebab dia teringin nak makan nasi lemak Sri Keningau. Jadi dia pegi beli awal pagi. Kira bonus masa untuk saya mengemas dapur dulu sambil pusing kain dalam machine. Sambil tu juga saya masak bubur Insyirah. 

Baru start nak bersihkan bahagian sinki, dengar da suara Insyirah cari umi. Dia nak tido balik la tu. Tengok jam baru 6.45am. Saya stop kejap, ambil Insyirah dan susukan dia. Ingatkanla dia akan tido balik dan saya bole sambung bersihkan rumah. Rupanya lepas menyusu dia jadi lebih aktif. Tapi tak nak lepas dari saya. Jadi saya letak dia dekat dapur. Bagi mainan. Bole saya buat keja sambil tengok2 dia. Mula2 ok saja. Tapi tak lama dia dah meragam. Tengok jam dah masuk 8am. Baik saya mandikan dan bagi dia makan. 

Waktu saya suap makanan kat mulut Insyirah, boleh pula dia tersengguk tertido sesaat. Hihihihihi.. Kalaulah saya dapat rakam aksi sesaat tu. Lucuuuuu..!!! Hah tula.. tau mengantuk tapi tetap aktif nak main juga. Saya kesian juga tengok. Tapi saya tetap bagi suap makanan selagi dia buka mulut. Sampai nampak dia dah betul2 mengantuk saya stop. Saya bersihkan muka, tangan dan mulut dia. Then bawa masuk bilik. Kali ne saya yakin dia pasti akan tido terus. Macam biasalah kalau nak tido saja mesti nak mengempeng, walaupun baru lepas makan. Saya tidokan Insyirah sambil ikut baring sekali. Tak lama. Dia dah lena. Ne haaa.. kat sebelah saya saja. Shian anak umi ne..

Sementara dua2 dah lena, baik sambung keja.. K, saya mulakan misi yang terbengkalai semula ya. 

Salam alaik..


shhh.. dia tgh tido..
(bkn pic tadi)
hehe..


No comments:

Post a Comment

what do you think?