Wednesday, August 15, 2012

demam

Assalammualaikum

Lama tak update blog. Beberapa hari ne, saya kurang sihat. Saya demam. Entah kenapa. Tiba-tiba pula. Tapi tak apa saya redha. Sakit itu kifarah dosa. Alhamdulillah.

Mula isnin petang yang lalu, badan saya rasa seram sejuk. Menggigil pulak tu. Saya bawa rehat di surau. Tak sangka pula balik dari keja makin teruk. Badan saya panas. Mata dan hidung saya juga rasa panas. Kepala saya rasa berat. Sakit pulak tu. Saya kalau sakit kepala saja mesti nak muntah. Hah apa lagi. Tak payah cerita la.. Habis air-air dalam badan saya muntahkan.

Demam saya berlanjutan sampai hari selasa. Sebenarnya saya jarang sakit. Tapi bila saya mula sakit jarang yang sikit-sikit. hehe. Masa bangun sahur hingga ke pagi saya rasa ok ja. Cuma kepala berat sikit. Jadi saya gagahkan diri juga untuk terus pegi keja. Tak sangka, demam saya makin teruk. Badan saya makin panas. Saya rasa menggigil. Nak tak nak, saya kena makan ubat dan.. pecahlah sudah puasa saya. huhu. Lepas makan ubat dan bawa rehat di surau, saya rasa oke sikit. Alhamdulillah. 

Malam hari pulak sakit saya datang balik. aduih. Malah makin teruk. Abi Insyirah mula panik. Katanya tak pernah dia tengok saya macam tu. Even waktu mula-mula mengandung dulu pun tak pernah badan saya panas begitu. Dia bawa saya ke klinik. Sampai klinik doktor pun terkejut bila temperature saya sampai 40c. Tinggi sungguh demam saya. Balik dari klinik saya terus tidur, selepas menyusui Insyirah.

Huhh.. kesian Insyirah bila saya demam dia kurang perhatian. Kelmarin (rabu) saya dapat MC. Insyirah saya biarkan tinggal dengan saya. Dalam keadaan yang masih sakit, baru saya rasa sukarnya untuk jadi ibu yang baik. Insyirah tau bila dia bersama saya. Dia mula manja. Suka bergayut dan tak nak ditinggalkan sorang-sorang. Sedangkan saya perlukan cukup rehat. Kepala saya berat sangat. Balik-balik muntah. Kadang rasa nak menangis pun ada.

Saya tau Allah sayangkan saya. Sebab tu DIA bagi saya sakit. Dalam masa yang sama Allah tetap permudahkan ujian yang dia bagi. Sebab DIA juga tau sejauh mana saya mampu menghadapi dugaan itu. Dalam keadaan saya yang sakit dan perlu menghadapi Insyirah yang sangat manja kelmarin, tiba-tiba abi Insyirah pulang seawal jam 3 petang. Alhamdulillah. Terima kasih Allah. 
Terima kasih pada abi juga, yang terus tolong umi jaga Insyirah, bawa dia main, mandikan dia dan terus lenakan insyirah. Terharunya.. Aiceh!

Oke, itu saja.. hihi..

No comments:

Post a Comment

what do you think?