Monday, June 25, 2012

INSYIRAH yang manja III...

Hari ne, betul-betul kelam kabut.. Kalau orang menganggap hari isnin sebagai monday blues.. yang buat semua orang takde mood.. tapi pada saya dan suami, untuk pertama kalinya hari selasa ini, 26 Jun 2012, adalah hari kelam kabut kami berdua.. semuanya kerana si manja Insyirah.. hihihi..

Aduhailah Insyirah...

Pagi ne, sepatutnya abi akan bawa Insyirah ke Papar selepas hantar saya ke pejabat. Hari ne juga sebenarnya, hari pertama kami di rumah mertua sejak saya dah mula bekerja. Sebelum ne, kami tinggal di rumah mak saya di papar untuk memudahkan urusan penjagaan Insyirah oleh Mak Ton.. (my sister) 
Jadi, kami merancang cara terbaik untuk membawa Insyirah kepada Mak Ton ialah selepas menghantar saya ke pejabat, maka Insyirah akan dibawa abi ke papar memandangkan abi juga bekerja di papar.. mudah kan..

Namun, kita hanya merancang..

Selepas hantar saya ke pejabat, abi dah ready ne nak bawa Insyirah.. Tiba2 saya terasa tangan saya kosong macam ada sesuatu yang tertinggal.. emmm.. sudah!! cooler beg yang berisi breastpump tertinggal.. Saya nampak abi dah keluar pagar.. Then saya kol, kalau;lah boleh abi patah balik, dan dia kata oke sebab belum jauh lagi.. 

Nak jadikan cerita..
Setelah abi sampai balik kat ofis, waktu ne lah Insyirah meragam.. yang bukan main-main meragam lagi dia.. tapi betul2 punya... huaaaa.. Insyirah meradang, dia tunjukkan protes yang dia tak suka diletakkan dalam car seat.. aduhhh.. kesian pun ada.. memang sebelum ne, saya dan suami tak pernah lagi biasakan dia duduk dalam car seat, act, pernah try sekali tp dia menangis minta dikeluarkan.. lepas tu tak penah lagi.. dan inilah akibatnya.. huhuhu..

dan penyelesaiannya...
saya terpaksa ikut abi ke papar dan pegang Insyirah sepanjang perjalanan...

kerja???
saya kerjalah.. !!
selewat jam 9.00 pagi saya sampai ofis dengan membawa kereta abi... dari paapr ne!!! fuhh.. kesian abi terpaksa naik motor.. sib baik motor dah letak di papar..

Sekian saja..

 terima kasih car seat yang buat anak saya tak selesa.. huaaa..

No comments:

Post a Comment

what do you think?