Sunday, August 11, 2013

Aidilfitri 2013

Assalammualaikum


SELAMAT HARI RAYA!!


Masih raya lagi kan, masuk syawal ke -5. Walaupun raya sehari saja tapi mesti semua orang nak beraya berhari-hari.. hehe.. common!

Raya ne best. Banyak makanan sedap-sedap. Lebih-lebih lagi bila banyak jemputan g open houz kawan-kawan dan sedara mara kan. Tapi tym2 ne jugala penyakit segala penyakit tunggu turn nak masuk haha..

 
Raya ne kan saya teringinnnnn.. sangat mau merasa kuih makmur yang sedap dan lazattt!!  tapi susahnya nak dapat yang kena dengan lidah kita tu kan.. Tapi saya dah jumpa bila beraya ke rumah makcik saya .. belakang rumah saja .. hihihi Alhamdulillah tapi tasempat capture makmur diorang yang kiut dan sedap tu... dan yang second masa beraya ke rumah makcik saya juga.. dua2 kakak kepada mama... dorang memang yang terbaikkkk!!!

Raya tahun ne beraya di rumah mama dan bapa saya di Papar. Rancang nak balik beraya di Kampung abi masa raya keempat tu. Takdir Allah, abi kena migrain sampai ke malam. Jadi tangguh dulu lah. Nasib tak jauh. Nanti boleh plan balik... =)
 
 
 
Insyirah bingung mau merayap! Kan da kaburrr..
 
 
Orang cakap raya ne untuk budak budak dan orang bujang bujang saja. Eh siapa cakap, dalam islam raya untuk semua orang islam tau. Hehe. Cuma bawa maksud yang berbeza bagi setiap individu. Mungkin yang akan rasa seronok lebih budak-budak lah kan. Dapat main bunga api, dapat banyak duit raya. Orang tua dapat penat je.. hahaha..
 
 
 
Nah ne yang bujang bujangan! Termasuk anak dara ai!
 

 
Bagus perangai dia. Duduk diam-diam di rumah kakek, Tau kenapa? sebab tak ada geng main.. hahaha
 

 
Best kan jadi budak-budak... hehe luving saja diorang sepupu sepapat..
 
 
 
Mama dan Insyirah pakai baju purple!
 
 
Apapun, raya ne Alhamdulillah, nikmat kurniaan Allah swt. Satu family dapat kumpul. Cuma Qisya saja yang beraya di Sandakan. Semalam baru balik. Jadi belum ada gambar Qisya lagi. Kalau rajin boleh update Aidilfitri  2013 part II.. hihihi kalauuuuu rajin ok!
 
 
Satu perkara yang saya mula sedar bila sambut raya selepas dah berkahwin, sensitiviti tu ada lebih sikit. Entah, agaknya saya dah mula dewasa...hihi, lambat kooo!!   pengalaman pahit manis yang berharga tu mengajar kita jadi lebih matang kan.. Bila bersalaman dengan mama, bapa... Kakak dan adik, memang terkenang salah silap tu secara ikhlas berbanding sebelum ne. Kalau sebelum ne minta maaf pun macam orang tak besalah. Ketawa-ketawa macam tiada perasaan . Maklumlah dengan adik beradik sendiri. Hehe... Emm, syukurlah saya dah besar! mmuahaha..
 
Apapun, selamat hari raya.. Maaf zahir dan batin kawan-kawan... ^_^
 
 

 


No comments:

Post a Comment

what do you think?