Tuesday, July 2, 2013

Bila rindu abi

Huaaaa.. :-)
Tajuk tidak boleh belah.. Manja shangat!!!.... Dah kenape...

Since ahad lalu abi turun kl, ambil exam kpsl... 4 hari.. 3 hari utk rest, dan 2minggu selebihnya struggle utk thesis.. Makanya 3minggu lah life me n insyirah without abi di sisi... Lama tu!!. Mungkin tidak bagi yg dah biasa.. Kan..

Waktu abi nak jalan, berat nak lepas kami.. Saya cakap mesti ada hikmah bila Allah susunkan takdir kita begini.. Chewah!! At least saya kena belajar jadi lebih kuat, urus insyirah seorang diri.. Biasanya awal pagi ke taska abi yg hantar insyirah.. Petang pun abi jg yg jemput insyirah.. Kecuali bila abi kerja sampai malam atau lewat pulang... Mama yg tlg jemput insyirah dari taska.. Saya pula... Huhu usah dipersoalkan... Awal pagi da g keja, lewat petang baru bisa pulang loh! Saya cuma mampu mandi dan siapkan insyirah dan keperluannya selama ditinggalkan..

Hari ne.. Sebelum jam 7 am saya da hantar insyirah ke taska.. Saya plan balik awal dari biasa.. Sampai rumah 6± pm... Excited nampak insyirah makan.. Mama cakap dia yg minta makan balik2 ckp "momom" kesian... Bila nampak saya terus request ngempeng.. Insyirah.. Insyirah... Saya pun approve request a.. Hihi.. Tak sampai 6.30 dia lena.... Belum pun setengah jam kami bersama... :-(

Ujian Allah.. Mesti ada hikmah..

Bila rindu abi, emm.. Kami anak beranak suka main kopiah abi.. Sebab insyirah cakap ada bau kepala abi... Hikhik... Insyirah yg cakap ekk... Bukan saya, tp Mmg betul insyirah suka main kopiah abi... Heee :-P

Dan, baru tadi abi kol..

"yang, mau g kl? "

" ada peluang sapa xmau.. Aikk lain macam je bunyi"

"tak kisah ke pg sini bedua je dgn insyirah? "

" errr.. @#*%?!"

"hehe abg seriuslah.. Jumaat ne.. Ok? "

Abi rindu kitorang haha.. Ya abi rindu... Soooo.. Org offer, nak tolak? No ah... Sebab insyirah pun rindu abi..
Apa?
Yalah.. Insyirah..
Memang insyirah yg rindu abi.. So what?  kasi jumpa je lah diorang.. Kan.. Kan..

-senyum sampai telinga -
Hohohoho... :-)

No comments:

Post a Comment

what do you think?