Saturday, April 13, 2013

Hujung minggu yg indah...

Assalammualaikum

Hujung minggu yang indah buat saya, abi dan Insyirah...
Kami memulakannya dengan mengemas rumah.. Ahaaa.. mengemas satu rumah... Abi juga tolong saya.. Di aoffer diri mengemas sudut meja studynya.. Yeayyy!!! Mudah kerja saya...

Abi juga offer diri nak cuci toilet... Bestnyaaaa...
Insyirah..?? Hehe
Waktu saya update entry ne, dia tengah main-main sendiri..
Kami baru habis mengemas... Insyirah tengah tolak strollernya dari ruang tamu ke dapur. 
Hehe.. comelll!! Padahal kalau jalan-jalan dia tak mau dah masuk dalam stroller..

Ne.. Projek awal pagi.. Cuci dan jemur kain, buat breakfast, Sapu dan mop + kemas-kemas.. + pindah barang.. Semua la... Heheh



**********

Ne aktiviti si kecil. Tengah kejar abi dalam bilik. Waktu mengemas sempat lagi diorang main kejar-kejar..
Alamak! Nampak dah betapa bersepahnya ruang tamu sebeum kemas. Insyirah macam tu la.. tengok tv atau main suka sambil baring. Nak lebih santai letak tilam.. Dah tu, umi abi join sekali.. Hoho..




**********

Kemas tak..?
Sebelum ne tak gini.. Bersepah. Ne abi yang kemas. Rajin kan dia.. 
Sudah namanya meja study abi.. Banyak pindah buku yang tak pakai dalam rak di bilik. 
Abi dah masuk sem 2, InsyaAllah akan lebih dihimpit dengan tugasan yang lebih.. Kerja + Study. Sekarang pun dah bizi buat tesis.. 
Siang keja.. Malam study.. Itupun tak setiap malam abi dapat buka buku.. 
Kesian..
Moga Allah mudahkan..
Umi dan Insyirah sokong dari belakang..
InsyaAllah kami cuba bantu sedaya upaya untuk mudahkan kerja abi...

Caiyo-caiyo abi...!!! (insyirah version)


***********


Ini budak baru baik dari demam.. Alhamdulillah, walaupun tak sepenuhnya..
masih batuk dan kadang-kadang, waktu malam badan panas juga..
Sekarang dah mula aktif balik..
Tengok dia dah kurus kan..

Insyirah waktu ne khusyuk tengok rancangan WHIZ KIDS di chnel Al-Hijrah.. 
Bagus rancangan tu.. Budak-budak nursery/ tadika diajar ilmu-ilmu agama..
Ada yang dah hafal banyak hadis nabi, baca surah-surah dalam Al-Quran..
Kata Orang, melentur buluh biarlah dari rebungnya..
InsyaAllah, saya yakin semua ibu bapa tengah berusaha kan..

Tak begerak langsung dia dari depan tv, risau saja saya kena rosak mata.. macam uminya
err.. Nauzubillah..


Abi waktu ne tengah rehat.. Penat katanya.. 
Jam 1 nanti ada kenduri di rumah saudara.. Saya dan Insyirah dirumah saja..
Abi saja pegi.. Jadi biarlah dia rehat..

Rindu akan hujung minggu..
Waktu ne saja boleh buat banyak aktiviti bersama keluarga..
Teringin nak besarkan keluarga lagi..
InsyaAllah.. Segalanya bergantung pada takdir Allah, selain kena berusaha dan doa..

Emm.. next entry InsyaAllah saya nak share pasal penyusuan Insyirah..
Saya dah berhenti mengepam lebih 3 bulan..
Dan sekarang..?
Mestilah pam balik, nak top up bekalan susu untuk Insyirah kan..
InsyaAllah, saya akan share pengalaman...

Err.. kuantiti susu dah tak banyak, tapi boleh diusahakan untuk jadi 'cukup'... In Shaa Allah!!!


Salam Sayang..

No comments:

Post a Comment

what do you think?